Escola + sostenible

Escoles més sostenibles

Des de fa uns anys, gràcies a la participació de tota la comunitat educativa, hem anat consolidant diverses accions de millora amb l’objectiu de ser més sostenibles.

Curs rere curs, hem anat introduint en el nostre dia a dia diferents pràctiques educatives que beneficien el medi ambient. Hem anat adquirint diferents compromisos basant-nos en la regla de les tres R: Reduir, Reutilitzar i Reciclar.

Què ens preocupa?

El canvi climàtic, la sequera, la quantitat de residus que produïm, el consum excessiu i el malbaratamentson algunes de les problemàtiques actuals que ens trobem a la nostra societat i que ens agradaria abordar des de l’escola.

Què volem aconseguir?

Educació com a eina de transformació: conscienciar als infants i a les famílies que una petita acció pot comportar un gran canvi. Volem transmetre’ls la idea que les seves accions tenen una gran repercussió en el medi ambient i que amb la seva col·laboració i cooperació podem reduir l’impacte mediambiental de les nostres accions.

També volem fer-los reflexionar sobre la importància de portar una alimentació saludable des de ben petits. A Ginesta ja portem uns anys apostant per una alimentació saludable i sostenible en els diferents àpats que oferim al llarg de la jornada escolar.

Un altre objectiu que ens marquem a l’escola és la renaturalització dels espais de l’escola. Ja portem un anys que estem transformar els nostres espais exteriors en petits jardins contribuint així a que hi hagi una major biodiversitat col·locant més plantes i hotels per a insectes o ocells; crear refugis climàtics amb tendals, arbres, cabanes… i oferint experiències de joc amb materials naturals característics de la natura: fulles, troncs, pinyes, pals…